dijous, 4 de juny del 2015

Conclusions



A finals del s.XVII, va néixer Tomàs milans, un membre d'una de les famílies burgeses interessades per la música que hi havia a Canet de Mar. Tant ell com el seu germà Carles es van formar musicalment a la Capella Musical del Palau de la Comtessa. En acabar la seva formació, Tomàs Milans va començar a recopilar partitures. Al llarg de la seva vida en va arribar a tenir més de 500. Quan va morir, li va deixar les partitures en herència al seu nebot Tomàs, fill de Carles. Li demanà que seguís ampliant la col·lecció. A més d'ell, altres musicòlegs van anar aportant obres a l'Arxiu, que va acabar tenint-ne més de 2000.

L'Arxiu va quedar oblidat fins a la dècada dels 60 del s.XX, quan es va estar a punt de tirar. Després d'això es va abandonar de nou fins als anys 80, quan es donà a conèixer un cop més. Pocs anys més tard, però, es va tornar a deixar de banda. Fa poc, just entrat aquest segle, l'Arxiu s'està reanimant. L'han ordenat, se n'ha fet una versió digital, s'han fet diverses publicacions al respecte... Una d'aquestes publicacions és el documental "Música Celestial", estrenat aquest any 2015 al Centre Parroquial de Canet.

No és estrany que l'arxiu es trobi en un poble com Canet per molt valor que tingui i per molt que sigui dels més importants de Catalunya. És així perquè la imatge que tenim actualment del poble no és la mateixa que es tenia durant l'època de Milans. Aleshores, era una localitat important i amb una gran economia. Això era degut al seu comerç marítim, la seva pesca i la construcció naval. Les drassanes de Canet eren de les més importants del país. Aquest enriquiment va portar que la burgesia s'estengués al municipi. De sempre, la burgesia s'ha interessat en l'art i la música. És per això que hi havia moltes famílies de músics a Canet de Mar, una d'elles, la dels Milans. Encara ara, la tradició musical del poble perdura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada